När tvärförbindelse Södertörn byggs blir trafikomledningen lång för gående och cyklande vid Fittjaviken mellan Botkyrka och Vårby i 7 år.
Supporta Cyklandeombud via Patreon
Cyklandeombudet Jonas Pannagel lyfter problemet i SVT nyheter.
Länk till text och inslag
Trafikverket följer inte sina egna handböcker
I trafikverkets handbok Mobility Management står tex att
- ”…behöver också planeringen för gång- och cykeltrafiken ske med stor omsorg. För ökad attraktivitet behöver både befintlig kapacitet upprätthållas och ny kapacitet skapas genom att cykel- och gångbanor hålls öppna respektive nya (tillfälliga) byggs.”
- ”Genom att underlätta för gång, cykel och kollektivtrafik under byggtiden skapas positiva miljöeffekter såväl på kort sikt som i ett längre perspektiv.”
Läs mer om trafikverkets trafikomledningar för gång- och cykel
- Extreme challange när trafikverket leder om cykeltrafik Skurubron
- Trafikverket hindrar cyklande vid Tullinge
Ärendehantering
xxx
Uppdateringar
xxx
Lämna ett svar